Historia Montblanc

Start
  • 2015
    2015

    TimeWalker Urban Speed e-Strap

    Montblanc powołuje Charlotte Casiraghi, mistrzynię jeździecką, pisarkę i producentkę, na globalnego ambasadora marki podczas Salon International de la Haute Horlogerie w Genewie. Montblanc prezentuje „TimeWalker Urban Speed e-Strap” – zegarek automatyczny TimeWalker z wysoce funkcjonalnym paskiem e-Strap ze zintegrowanym urządzeniem oferującym m.in. tracker działań, inteligentne powiadomienia, zdalne sterowanie i funkcje Find-Me.
  • 2014
    2014_Hugh_400x225

    90 lat Meisterstück

    Montblanc uczcił 90 rocznicę produkcji piór z serii Meisterstück wydając specjalną kolekcję przyborów do pisania obejmującą unikalny projekt „90 Years” i kolekcję zegarków „Meisterstück Heritage”.
    We Florencji zaprezentowana została kolekcja Montblanc Extreme – linia wyrobów skórzanych z innowacyjnej skóry o wysokich parametrach zapewniającej nową trwałość i jakość.
    Montblanc wkracza w świat cyfrowy tworząc e-StarWalker oraz Pix – dwa specjalne przybory do urządzeń mobilnych (m.in. dla Samsunga Galaxy Note, iPhone i inne urządzenia z ekranami dotykowymi).
    Nagradzany aktor Hugh Jackman został Ambasadorem Marki Montblanc, wystąpił w kampanii reklamowej Maison. Dołączyło do niego dwóch chińskich Ambasadorów Marki, tajwańska aktorka Gwai Lun Mei i dwukrotny badmintonowy mistrz olimpijski Lin Dan.
  • 2013
    2013

    ExoTourbillon Rattrapante, UNICEF, Power of Words

    W swojej kolekcji Villeret 1858, Montblanc prezentuje swój zegarek o najwyższej jak dotąd komplikacji – „ExoTourbillon Rattrapante”, łączący sekundnik i opatentowany przez Montblanc czterominutowy ExoTourbillon.
    Montblanc kontynuuje wsparcie programów edukacyjnych UNICEF, koncentrując się na najbardziej potrzebujących dzieciach, m.in. poprzez inicjatywy „Schools for Africa and Asia” oraz programy w Ameryce Łacińskiej. Montblanc postanawia powtórzyć sukces pierwszej inicjatywy „Signature of Good” uruchomionej w 2009 roku i obiecuje zebrać co najmniej 1,5 mln dolarów w 2013 r. Przekracza ten cel zbierając ponad 5 mln dolarów.
    Projekt „Power of Words” zostaje uruchomiony wspólnie z Fundacją Mandeli i Instytutem Filmowym „Tribeca” w kwietniu 2013. Wspólnie z „Times Square Alliance”, wyprodukowano krótki film ze słowami Mandeli, w reżyserii Nabila Elderkina.
  • 2012
    2012

    20 lat Montblanc de la Culture Arts Patronage

    Montblanc obchodzi dwudziestolecie „Nagrody Montblanc de la Culture Arts Patronage” i dokonuje Światowego Otwarcia największego sklepu Montblanc w Sanlitun w Pekinie. Ten innowacyjny interaktywny sklep koncepcyjny ma 1800 m2 powierzchni, zajmuje cztery piętra i oferuje odwiedzającym doświadczenie całego świata Montblanc.
    Montblanc otwiera swój sklep z wyrobami skórzanymi we Florencji, historycznym ośrodku branży skórzanej we Włoszech.
  • 2011
    2011

    Tourbillon Bi-Cylindrique

    Tourbillon Bi-Cylindrique kalibru MB65.63 to pierwszy na świecie zegarek ręczny posiadający tourbillon z dwoma cylindrycznymi sprężynami balansowymi, wykonany poprzez zmniejszenie wychwytu i przeniesienie go do tourbillonu wraz z cylindryczną sprężyną włosową.
  • 2010
    2010

    Montblanc Villeret

    Montblanc ustanawia nowe standardy w produkcji zegarków prezentując „Metamorphosis” – pierwszy produkt z Montblanc Villeret, utworzonego przez Montblanc w celu zachowania tradycyjnej szwajcarskiej manufaktury. Dzięki rewolucyjnemu projektowi i funkcjom, zegarki „Metamorphosis” zmieniają swoje tarcze w niespotykany dotąd sposób. To bardzo złożony proces, w którym zastosowano nowatorskie i innowacyjne mechanizmy obejmujące 50 różnych komponentów poruszających się w pełni zsynchronizowany i określony sposób.
  • 2009
    2009

    Signature of Good

    Montblanc podkreśliła swoje zaangażowanie w UNICEF i uruchamia globalną inicjatywę „Signature of Good” – rozwija unikalną kolekcję przyborów do pisania, biżuterii męskiej i akcesoriów, aby w ten sposób wspomóc zbiórkę środków na wsparcie UNICEF w zapewnianiu jakościowej edukacji wszystkim dzieciom. Od każdego wyrobu z kolekcji „Signature of Good” sprzedanego w USA od 1 czerwca 2009 do 31 maja 2010, Montblanc przekazuje 10% ceny detalicznej na wsparcie programów edukacyjnych UNICEF, gwarantując przynajmniej 1,5 mln dolarów na całym świecie z tego oraz innych programów.
  • 2008
    2008

    MB R100

    W czasie SIHH w Genewie, Montblanc prezentuje kaliber MB R100 – pierwszy mechanizm wyprodukowany całkowicie w swoich zakładach. Wyposażony w nowy mechanizm zegarek „Nicolas Rieussec Monopusher Chronograph” jest hołdem dla wynalazcy chronografu, Nicolasa Rieusseca.
  • 2007
    2007-1

    Institut Minerva de Recherche en Haute Horlogerie

    Montblanc rozbudowuje doświadczenie w produkcji zegarków i zakłada Institut Minerva de Recherche en Haute Horlogerie w Villeret w Szwajcarii tym samym kultywując bogate tradycje Minervy, małej fabryki znanej z jej wyjątkowych robionych ręcznie mechanizmów, założonej już w 1858 r.
  • 2006
    2007

    Diament Montblanc

    Z okazji 100. Rocznicy istnienia firmy, Montblanc przedstawia przez cały rok ekskluzywne Edycje Rocznicowe zawierające diament Montblanc.
    Po ośmiu latach badań i rozwoju w celu osiągnięcia maksymalnej perfekcji, Montblanc staje się pierwszą marką na świecie mającą własny opatentowany wzór szlifu diamentów wywodzący się z jej logo.
  • 2004
    2004

    Montblanc Meisterstück 149

    Walcząc z ogólnoświatowym problemem analfabetyzmu i podkreślając znaczenie słowa pisanego, Montblanc we współpracy z UNICEF poprosiła 149 osobistości takich jak Michaił Gorbaczow, Bianca Jagger, Nadja Auermann i Luciano Pavarotti do napisania piórem wiecznym „Meisterstück 149” osobistego oświadczenia, zaczynającego się od: „Lubię pisać ponieważ…”. Oświadczenia oraz wieczne pióra z wygrawerowanym podpisem każdej ze 149 osób zostały wystawione na aukcji, z której cały dochód trafił bezpośrednio do UNICEF.
  • 2003
    2003

    Montblanc Cutting Edge Art Collection

    Montblanc wprowadza na rynek serię „StarWalker” – nową generację przyborów do pisania dla młodszych entuzjastów marki przyciągniętych przez czysty, estetyczny projekt.
  • 2002
    2002

    Montblanc Cutting Edge Art Collection

    Powstaje kolekcja „Montblanc Cutting Edge Art Collection”, zawierająca dzieła współczesnych artystów o międzynarodowej renomie, przy czym każdego z nich poproszono o indywidualne i artystyczne zinterpretowanie emblematu-gwiazdki Montlbanc. Ich prace prezentowane są w budynkach administracyjnych i produkcyjnych w centrali Montblanc w Hamburgu, w zakładzie kuśnierskim we Florencji i w zakładach zegarmistrzowskich zarówno w Le Locle jak i Villeret.
  • 2000
    2000

    Bohéme

    Montblnac wprowadza serię „Bohéme” – pierwszą ważną kolekcję przyborów do pisania od czasu „Meisterstück”, która symbolizuje radość życia.
    Kolekcja zegarków „Meisterstück Sports” rozpoczyna nowy rozdział w zegarkowej historii Montblanc wraz z premierą siedmiu drogich, solidnych i funkcjonalnych zegarków.
    Koncepcja „Donation Pen” kontynuuje we współpracy z Filharmonią Narodów „Yehudi Menuhin” – nowe pióro z serii „Donation Pen”.
  • 1997
    1997

    Meisterstück Hommage à Wolfgang Amadeus Mozart

    W Le Locle, sercu szwajcarskiego przemysłu zegarkowego, powstaje Montblanc Montre S.A, która ma zachować filozofię marki mistrzowskiego wykonawstwa i zapewnić oczekiwaną od zegarków Meisterstück wysoką jakość. W czasie Salon International de Haute Horlogerie (SIHH) – wiodących targach zegarków w Genewie – Montblanc zdobywa uwagę i uznanie wśród najlepszych międzynarodowych jubilerów po raz pierwszy przedstawiając mistrzowsko wykonany zegarek Meisterstück. Montblanc wprowadza na rynek trzeci rozmiar przyborów do pisania – kieszonkowy „mini” „Meisterstück Hommage à Wolfgang Amadeus Mozart”.
  • 1996
    1996

    Meisterstück Jewellery Collection

    Montblanc pomyślnie wkracza na rynek biżuterii męskiej serią „Meisterstück Jewellery Collection” – luksusowymi akcesoriami dla mężczyzn uzupełniającymi serię przyborów do pisania „Meisterstück”.
  • 1995
    1995

    Filharmonia Narodów

    Montblanc staje się sponsorem głównym Filharmonii Narodów pod batutą dyrygenta Profesora Justusa Frantza.
  • 1994
    1994

    Meisterstück Solitaire Royal

    Ręcznie zdobiony 4810 diamentami „Meisterstück Solitaire Royal” jest najdroższym na świecie piórem wiecznym.
  • 1993
    1993

    Richemont Group

    Dunhill Holding Company, która kupiła duże udziały w Montblanc w latach osiemdziesiątych, zostaje wchłonięta przez Vendôme Luxury Group S.A. z Luksemburga, która połączy wszystkie firmy z branży towarów luksusowych. Chwilę później przekształcona zostaje w Richemont Group, drugą największą grupą w branży towarów luksusowych na świecie, w skład której wchodzą między innymi: Cartier, Van Cleef & Arpels, Vacheron Constantina, Jaeger-LeCoultre i IWC.
  • 1992
    1992

    Montblanc de la Culture Arts Patronage

    Montblanc ustanawia „Nagrodę Montblanc de la Culture Arts Patronage” dla wyróżniających się patronów sztuki. Swoją premierę mają pierwsze pióra z edycji „Patron of Art Limited Edition”: Lorenzo di Medici oraz z edycji „Limited Writers Edition”: Ernest Hemingway (pierwsza z corocznych edycji cieszących się popularnością wśród kolekcjonerów na całym świecie). Rozbudowano serię „Meisterstück”, wprowadzając linię produktów „New Dimensions” – w tym małe luksusowe wyroby skórzane, ręcznie robione akcesoria papierowe i biurowe.
  • 1990
    1990

    Azja

    Montblanc otwiera w Hong Kongu swój pierwszy sklep. Po początkowych postępach w Azji, w Europie pierwsze sklepy zostają otwarte w Paryżu i Londynie tym samym stają się przyczółkiem do międzynarodowej ekspansji sieci sklepów Montblanc. Obecnie sieć obejmuje ponad 350 sklepów w ponad 70 krajach.
  • 1989
    1989

    Nowa siedziba

    Montblanc przenosi się do nowej, specjalnie zbudowanej siedziby głównej w Hamburgu, łączącej projektowanie, produkcję i administrację oraz Muzeum Montblanc w jednym miejscu.
  • 1986
    1986

    Montblanc - Sztuka pisania

    Pojawiła się słynne hasło: „Montblanc – sztuka pisania”, które staje się wzorem dla wielu marek w dziedzinie produktów luksusowych. Wieczne pióro – idealny przybór do pisania – przeżywa w latach osiemdziesiątych istny renesans. Wprowadzono „Meisterstück Solitaire Collection”, ekskluzywną wersję Meisterstück z metali szlachetnych.
    Szereg międzynarodowych inicjatyw sponsorskich w zakresie literatury, baletu i muzyki, zapoczątkuje szerokie zaangażowanie Montblanc w świat sztuki i kultury.
  • 1963
    1963

    John F. Kennedy

    Gdy w 1963 roku, niemiecki kanclerz Konrad Adenauer nie mogąc znaleźć swojego pióra, prezydent USA John F. Kennedy przebywający z wizytą w Berlinie zachodnim udzielił mu pomocy, wyciągając swój Meisterstück 149 ze słowami: ,,W czym mogę pomóc, panie Adenauer?”.
  • 1955
    1955

    60 Line

    Montblanc przedstawiła „60 Line”, reprezentującą nowy styl projektowania, która obok tradycyjnej serii „Meisterstück” osiąga pierwszy wielki sukces w okresie powojennym.
  • 1952
    mb-histoire-1924

    Meisterstück 149

    Na rynek został wypuszczone legendarne pióro wieczne „Meisterstück 149”, które dzięki doskonałemu ponadczasowemu projektowi, stanie się wkrótce najbardziej cenionym przyborem do pisania, symbolem kultury piśmienniczej i ikoną stylu.
  • 1946
    1946

    Rozwój zagraniczny

    Obiekty Montblanc zniszczone podczas drugiej wojny światowej zostają szybko odbudowane. Na ten czas produkcja piór wiecznych Montblanc zostaje przeniesiona do Danii. Zaczęto również odtwarzać biura przedstawicielskie za granicą.
  • 1935
    1935

    Gwarancja

    Oferując dożywotnią gwarancję na cały okres funkcjonowania „Meisterstücka”, Montblanc pokazuje, że klientowi zawsze opłaca się wybierać najlepsze produkty.
    Montblanc poszerza swój asortyment produktów przejmując producenta wyrobów skórzanych w Offenbach w Niemczech. Odtąd pod nazwą Montblanc produkowano wysokiej jakości skórzane produkty, takie jak pokrowce na pióra, notatniki i teczki.
  • 1934
    1934

    Montblanc Simplo GmbH.

    Spółka otrzymuje oficjalnie nazwę, pod którą była rozpoznawalna na całym świecie: „Montblanc Simplo GmbH”.
  • 1929
    1929

    Grawerowana stalówka

    Serce „Meisterstück” Montblanc, czyli stalówka w piórach – po raz pierwszy otrzymuje wygrawerowaną liczbę „4810”. Symbolizuje ona wysokość góry Mont Blanc i odzwierciedla tym samym najwyższą jakość. Od tego czasu „4810” miało znajdować się na wszystkich stalówkach piór z linii „Meisterstück”.
  • 1926
    1926

    Reklamy

    Pod koniec lat dwudziestych, Montblanc szybko rozwija się zyskując popularność w ponad 60 krajach. Robiące wrażenie kampanie reklamowe, jak zamocowanie na samochodach ponadwymiarowego wiecznego pióra oraz pierwsze samoloty reklamowe przenoszące Montblanc w „trzeci wymiar”, przyciągają ogromną uwagę publiczności.
    Montblanc otwiera niedaleko Offenbach (miejscowości znanej ze swoje branży skórzanej) własny i pierwszy warsztat wyrobów skórzanych produkujący małe luksusowe produkty skórzane.
  • 1924
    mb-histoire-1924

    Meisterstück

    To rok wypuszczenia na rynek legendarnego pióra „Meisterstück” i początek jego światowej kariery jako najwyżej cenionego przyboru do pisania wszechczasów. Pióro wieczne „Meisterstück 149” staje się wkrótce symbolem kultury piśmienniczej i ikoną stylu dzięki doskonałemu ponadczasowemu projektowi.
  • 1913
    1913

    Gwiazdka

    Gwiazdka „Montblanc” staje się logo marki i znakiem handlowym. Wszystkie przybory do pisania produkowane przez „Simplo Filler Pen Co.” mają od tamtego czasu charakterystyczny, rozpoznawalny na całym świecie znak towarowy: sześcioramienną białą gwiazdę, symbolizującą ośnieżony szczyt góry Mont Blanc z sześcioma lodowcami – najwyższej europejskiej góry, symbolizując zaangażowanie marki w najwyższą jakość i najlepsze europejskie rzemiosło.
  • 1910
    1909

    Nazwa Montblanc

    Nazwa „Montblanc” zostaje zarejestrowana jako znak handlowy i odtąd używana jest odnośnie wszystkich przyborów do pisania produkowanych przez przedsiębiorstwo. Ponadto, wprowadzono technicznie ulepszone wieczne pióro „Montblanc”. Biała końcówka na nasadce pióra staje się prekursorem rozpoznawalnej na świecie białej gwiazdki-śnieżynki. Paryż i Londyn stają się siedzibami pierwszych przedstawicieli Simplo za granicą.
  • 1909
    rouge

    Rouge et Noir

    Na rynku pojawia się pióro wieczne z serii „Rouge et Noir”. Przyjęto oficjalne nazwę „Montblanc” – podobno stało się to podczas gry w karty, gdy krewny jednego ze wspólników zauważył analogię pomiędzy piórem, które stało się szczytowym osiągnięciem w dziedzinie przyborów do pisania, a Mont Blanc – najbardziej majestatycznym i najwyższym szczytem w Alpach.
  • 1908
    1908

    Simplo Filler Pen Co

    „Producenci wysokiej klasy złotych i wiecznych piór” – tym odważnym hasłem Montblanc rozpoczyna swoją historię. Chwilę później spółka przyjmuje nazwę „Simplo Filler Pen Co”. „Simplo” odnosiło się do idei pióra simplicissimus lub słowa „prosty”, które opisywało projekt nowego pióra obejmujący wbudowany w zbiornik atramentu tłokowy system napełniania. Gdy hamburski przedsiębiorca Claus Johannes Voss dołącza do spółki, powstaje w Hamburgu „Simplo Filler Pen Co” z siedzibą w Industriepalast przy ulicy Caffamacherreihe. Niedługo potem spółka zostaje wpisana do rejestru handlowego firm.
  • 1906
    mb-histoire-1906

    Twórcy

    Początek „nowoczesnego” nowego wieku miał stymulujący wpływ na wynalazców i rzemieślników. Pomysłowość i wyobraźnia pomogły wiecznemu pióru dokonać przełomu technicznego i komercyjnego jako codziennego przyboru do pisania. Hamburski bankier Alfred Nehemias i berliński inżynier August Eberstein wspólnie wybrali właściwy czas i przystąpili do produkcji pióra simplicissimus. Wkrótce Wilhelm Dziambor, Christian Lausen a później Claus Johannes Voss przejmują firmę i tym samym stworzyli podwaliny dla odnoszącej w przyszłości międzynarodowe sukcesy firmy Montblanc.